الخميس، 10 نوفمبر 2011

أحـمـد

ليا مزاج أكتب عن ناس غريبة قابلتها في حياتي اليومين دول 

انت مثلا 
ولا عمري فكرت فيك 
مع انك دايما بتحاول تلفت انتباهي 
ودايما بكسفك ! :D


أحمد ..  أخو صاحبتي "س" 
اللي عاطل من يوم ما عرفتها وعرفته من ييجي 7 سنين 
الفكرة مش في إنه عاطل 
الفكرة في إنه عمره ما فكر يشتغل 
تفتكر يعني وانت بتاخد فلوس من أختك "غصب" انت كده راجل؟!


أنا دايما شايفاك تافه 
حتي وهي بتعيط منك وبتحكيلي علي بلاويك و اللي بتعمله معاها ومع خطيبها - اللي هو جوزها حاليا 
كنت بقولها سيبك منه .. ده عيل تافه 


المره الوحيدة اللي فكرت أحترمك فيها
يوم ما عرفت من أختك انك اشتغلت أخيرا .. كفارة يا جدع 
بس يا خسارة .. هو شهر بس 
واتقابلنا صدفة في يوم من أيام الشهر 
وجبتلي تذكرة مترو 
معرفتكش أنا كده !!!!!!
هههههههههههه 
أديك رجعت للبطالة تاني
ابسط يا عم 


اللي خلاني أكتب عنك 
مش إنك تافه 
لأ .. عشان شوفتك في صلاة العيد
بجلابية قصيرة .. ومربي دقنك (اللي أول ما بصيتلك حسيتها ملزوقة مش عارفة ليه )!
وواقف مع ناس كتير لابسين زيك 
وبتوزع بروشورات علي اللي خارجين من الصلاة 
وقولت أقولك كل سنة وانت طيب .. إكراما لأختك
الغريب بقي انك بصيتلي .. وبصيت الناحية التانية 
وقلت بغضب : استغفر الله العظيم ! 
مع إني كنت لابسة عباية عادية جدا 


ساعتها حسيت أوي بجملة  في فيلم  دم الغزال 
"كداب أوي .. كداب أوي يا شيخ ريشة .." 


ساعتها سألت نفسي
هم اشتروك ؟ ولا أنت اللي بعت نفسك .. الرخيصة؟
حاجات كتير دارت في بالي ساعتها 
حسيت اني شوفت حال شباب عاطل كتير 
بس أكيد مش كلهم خدوا نفس السكة 


بس تصدق .. معرفتكش أنا كده !  






الصورة للفنان أيمن لطفي :)

font-size: large;strong

هناك تعليقان (2):

  1. ههههههههههه اكيد بقى يبيع سبح ومسواك وحاجات من الاذى منه

    ردحذف